سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

اسفند 92 - دنیای فوتبال
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

فوتبال در سال 2013 لحظه‌های فراموش نشدنی و نفسگیری را برای علاقه‌مندان به فوتبال رقم زد.

 

  سال 2013 میلادی با همه اتفاقات تلخ و شیرین فوتبالی‌اش رو به پایان است. در سال 2013 اتفاقات فوتبالی زیادی رخ داد که بیش از همه قهرمانی‌های بایرن‌مونیخ در آن جلوه می کند. در زیر با مهمترین اتفاقات فوتبالی سال 2013 آشنا می شویم.

 

* چهارمین توپ طلای مسی

7 ژانویه

لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا در سال 2012 موفق شده بود با عملکرد خیره کننده طی 69 بازی 91 گل به ثمر برساند. او در اولین روزهای سال 2013 مزد این عملکرد درخشان خودش را گرفت تا صاحب توپ طلای فوتبال جهان شود و به اولین بازیکنی در تاریخ فوتبال تبدیل شود که چهار توپ طلا را کسب کرده است. او در رسیدن به این عنوان موفق شد کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا را از پیش رو بردارد.

 

* قهرمانی نیجریه با درخشش ام‌بیا

10 فوریه

نیجریه 17 سال بود که نتوانسته بود در رده قاره‌ای و بین‌المللی به افتخار بزرگی دست یابد اما ساندی ام‌بیا مهاجم این تیم موفق شد با گل دیدنی‌اش به بورکینافاسو، نیجریه را پس از مدت‌ها به قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا برسد و یک ملت را خوشحال کند. البته این را هم باید در نظر گرفت که بورکینافاسو شگفتی‌ساز جام جهانی بود و عملکرد خوبی هم از خود به نمایش گذاشت اما نیجریه در نهایت مزد تجربه خودش را گرفت و به قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا دست یافت.

 

* سقوط بارسلونا

1 می

بازی حساس بایرن مونیخ و بارسلونا در حالی در ورزشگاه نیوکمپ برگزار شد که بارسلونا در بازی رفت با عملکردی دور از انتظار، با 4 گل مغلوب شاگردان یوپ هاینکس شد. کار به اینجا ختم نشد و ژرمن‌ها موفق شدند در بازی برگشت نیز دست به کار بزرگی بزنند و بارسلونا را با 3 گل در ورزشگاه نوکمپ شکست دهند تا در مجموع دو دیدار با نتیجه 7 بر صفر به فینال راه پیدا کنند. این شکست، سنگین‌ترین شکست چند سال اخیر بارسلونا در تاریخ خود بوده است.

 

* بازنشستگی سر آلکس فرگوسن

8 می

17 روز پس از آنکه منچستریونایتد توانست سیزدهمین قهرمانی خود در لیگ برتر را قطعی کند، سر آلکس فرگوسن تصمیم گرفت در یک تصمیم ناگهانی، به 27 سال حضور خود بر روی نیمکت منچستریونایتد پایان دهد. بازنشستگی سرآلکس فرگوسن یکی از اتفاقاتی بود که تمام علاقه‌مندان به فوتبال را شوکه کرد. او چند روز بعد در هزار و پانصدمین حضورش در منچستریونایتد به طور رسمی از این تیم خداحافظی کرد و اعلام کرد دیگر مربی‌گری نخواهد کرد. البته او به عنوان یکی از سفرای تیم منچستریونایتد انتخاب شد. شاید بتوان از بازنشستگی فرگوسن به یکی از مهمترین اتفاقات فوتبالی سال 2013 یاد کرد.

 

* رستگاری روبن

25 می

 

روبن هلندی که در فینال لیگ قهرمانان اروپا سال 2012 با از دست دادن پنالتی برابر چلسی باعث شده بود تا تیمش در آن بازی مهم ناکام باشد، جبران مافات کرد و موفق شد در سال 2013 گل قهرمانی بایرن مونیخ را برابر بوروسیا دورتموند به ثمر برساند. روبن در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بوروسیا دورتموند عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. او در دقیقه 89 مسابقه، توانست با نفوذی سریع، دروازه رومن وایدن فالر را باز کند تا بایرن مونیخ با برتری 2 بر یک برابر بوروسیا دورتموند فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود.

 

* شکوه برزیل در ماراکانای کبیر

30 ژوئن

تیم ملی فوتبال برزیل در فینال جام کنفدراسیون‌ها برابر اسپانیا برای رسیدن به قهرمانی به میدان رفت. اسپانیا قهرمان سه تورنمنت مهم قبلی فوتبال جهان، انگیزه زیادی داشت تا بتواند جام کنفدراسیون‌ها را نیز به خانه ببرد اما شاگردان لوئیس فیلیپه اسکولاری با ارائه یک بازی بی‌نقص موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر اسپانیا را شکست دهند و به قهرمانی دست یابند. با قهرمانی برزیل در جام جهانی کوچک، امیدهای مردم کشور برای قهرمانی در جام جهانی و رسیدن به ششمین ستاره، بیشتر شد.

 

*قهرمانی فرانسه در جام جهانی جوانان

13 جولای

تیم ملی فوتبال جوانان فرانسه با بازیکنان بزرگی از جمله پل پوگبا (بهترین بازیکن تورنمت) موفق شد با برتری برابر اروگوئه در ضربات پنالتی به عنوان قهرمانی جام جهانی جوانان دست یابد تا در روز هایی که تیم ملی بزرگسالان فرانسه در گیرودار حضور در جام جهانی 2014 بود، جوانان این کشور قهرمانی را برای فرانسوی‌ها به ارمفان آورند. البته نباید از نقش آلفونس آریولا دروازه‌بان تیم فرانسه نیز در فینال گذشت که موفق شد دو ضربه پنالتی بازیکنانا اروگوئه را مهار کند.

*درخشش برزیلی‌ها اینبار در رده باشگاهی

 

24 جولای

تیم اتلتیکو مینیرو قدرت‌نمایی برزیل در سطح قاره را ادامه داد و موفق شد در کوپا لیبرتادورس به قهرمانی دست یابد. البته آن‌ها کار سختی برای رسیدن به این قهرمانی داشتند و برابر نیواولدبویز و المپیا، بازی‌های سختی را پشت سر گذاشتند و شکست 2 بر صفر در بازی رفت را در بازی فینال توانستند جبران کنند و در نهایت در ضربات پنالتی به قهرمانی دست یابند و همراه رونالدینیو ستاره بزرگ خود جواز حضور در جام جهانی باشگاه‌ها را بدست آورند.

 

* رئال بانکش را برای بیل خالی کرد 1 سپتامبر

رئال مادرید به یکی از طولانی‌ترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال جهان پایان داد و موفق شد با رقم خیره کننده 100 میلیون یورو، گرت بیل را از تاتنهام خریداری کند و به رئال مادرید بیاورد. نزدیک به 8 ماه اخبار رفتن گرت بیل ستاره ولزی سابق تاتنهام از این تیم به رئال مادرید به گوش می‌رسید تا اینکه در نهایت فلورنتینو پرس با رقم خیره کننده 100 میلیون یورو بزرگترین انتقال فوتبالی جهان را خلق کرد و پیراهن شماره یازده این تیم را به بیل دهد. پیش از انتقال گرت بیل به رئال‌مادرید ، بزرگترین انتقال فوتبالی جهان به کریستیانو رونالدو انتقال داشت که از منچستر‌یونایتد به رئال مادرید پیوسته بود.

 

* قهرمانی گوانگژو با مارچلو لیپی در آسیا

9 نوامبر

تیم فوتبال گوانگژو چین موفق شد با برتری برابر سئول کره‌جنوبی به سال ها ناکامی چینی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا پایان دهد و به قهرمانی در آن دست یابد. تیم چینی موفق شد در بازی برگشت برابر نماینده کره‌جنوبی به تساوی یک بر یک برسد و با توجه به تساوی 2 بر 2 در بازی رفت و قانون گل زده در خانه حریف، گوانگژو به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد. مارچلو لیپی سرمربی ایتالیایی گوانگژو نقش عمده‌ای در موفقیت این تیم در این فصل لیگ قهرمانان اروپا داشت. لیپی با این قهرمانی به اولین مربی تبدیل شد که توانسته به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و اروپا و جام جهانی دست یابد.

* رونالدو برنده نبرد با زلاتان

19 نوامبر

یکی از حساس‌ترین دیدار‌های اواخر سال 2013 دیدار تیم‌هاذی ملی پرتغال و سوئد در انتخابی جام جهانی 2014 برزیل بود که باعث می شد یکی از بازیکنان بزرگ جهان از بین کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ جام جهانی را از خانه ببیند. رونالدو پرتغالی موفق شد در دیدار برگشت برابر سوئد درخشش بی نظیری از خود نشان دهد و با هت تریک در این دیدار کشورش را به جام جهانی برساند و سوئد را در حسرت رسیدن به برزیل بگذارد. رونالدو با نمایش خیره کننده خود در دیدار برگشت برابر سوئد نشان داد یکی از برترین بازیکنان نسل خود است.




تاریخ : پنج شنبه 92/12/29 | 11:44 صبح | نویسنده : sajjad | نظر
فرانسِسک فابرگاس
Cesc Fàbregas Euro 2012 vs France 02.jpg
شناسنامه
نام کامل فرانسِسک فابرگاس سولِر
زادروز 4 مه? 1987 ‏(26 سال)
زادگاه بارسلونا، اسپانیا
قد 1.75 سانتی متر
نام مستعار سِسک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی بارسلونا
شماره? پیراهن 4
پُست هافبک وسط
باشگاه‌های جوانان
1995-1997
1997-2003
2003
ماتارو
بارسلونا
آرسنال
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
2003-2011
2011-
آرسنال
بارسلونا
 212 (35)
79 (27)
تیم ملی
2002-2003
2003-2004
2005
2004-2005
2006-
2004-
زیر 16 سال اسپانیا
زیر 17 سال اسپانیا
زیر 20 سال اسپانیا
زیر 21 سال اسپانیا
اسپانیا
کاتالونیا
8 (0)
14 (7)
5 (0)
12 (8)
86 (13)
2 (0)


فرانسِسک (سِسک) فابرگاس سولِر (به اسپانیایی: Francesc "Cesc" Fàbregas Soler)، بازیکن فوتبال عضو بارسلونا و تیم ملی اسپانیا است.

زندگینامه

متولد سال 1987 میلادی در شهر بارسلونای اسپانیاست. او هم اکنون برای تیم باشگاهی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به عنوان هافبک وسط، بازی می‌کند.

فابرگاس کار خود را از آکادمی بارسلونا و به عنوان کارآموز فوتبال شروع کرد اما بلافاصله در سپتامبر سال 2003 توسط باشگاه آرسنال انگلستان، خریداری شد. او در اولین فصل حضور در آرسنال، چندان به خدمت گرفته نشد اما در فصل 4-2003، به دلیل مصدومیت‌های پی در پی هافبک‌های آرسنال، بیشتر به میدان رفت. سِسک در سال 2003 به تیم زیر هفده سال اسپانیا دعوت شد و در همان سال در کشور فنلاند، برای این تیم به میدان رفت. او به دلیل بازی‌های فوق العاده برای تیم آرسنال، در سال 2006 به تیم بزرگ سال اسپانیا دعوت شد تا در جام جهانی 2006، برای این تیم به میدان برود. وی در سال 2008 با تیم ملی اسپانیا، قهرمان یورو 2008 و در سال 2010 قهرمان جام جهانی فوتبال 2010 شد.

 

پیوستن به یازده نفر اصلی تیم آرسنال

با ترک پاتریک ویرا در سال 2006 از تیم آرسنال و پیوستن به تیم یوونتوس، فرانسِسک فابرگاس به جای این بازیکن به خدمت گرفته شد. هیچ کس در آن زمان فکر نمی‌کرد که او با سن کم بتواند در جمع یازده نفره? اصلی آرسنال دوام بیاورد اما او با درخشش در بازی‌های جام قهرمانان اروپا و لیگ انگلستان کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد. فرانسِسک در بازی با تیم یوونتوس ایتالیا، در مقابل یار قدیمی خود، پاتریک ویرا قرار گرفت. او در مقابل تکل‌های خشن پاتریک دوام آورد و با ثمر رساندن یک گل و ساختن گلی دیگر برای آرسنال به موفقیت‌های خود افزود. فابرگاس با آرسنال به فینال جام قهرمانان رفت و در مقابل تیم سال‌های جوانی خود یعنی تیم بارسلونا قرار گرفت اما آرسنال در این بازی با نتیجه? 1-2 مغلوب این تیم شد.

فابرگاس در پایان فصل 06-2005 با پیشنهادها زیادی از سوی تیم رئال مادرید اسپانیا رو به رو شد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: "فرانسسک فروشی نیست و به هیچ پیشنهادی از سوی هیچ تیمی گوش نخواهیم داد." و آرسنال با سِسک در سپتامبر 2006 با اینکه این بازیکن 6 سال دیگر هم با آرسنال قرارداد داشت، قراردادی 5 ساله امضا کرد. فابرگاس دلیل رد کردن پیشنهادات دیگر و امضای قراردادی جدید را آرسن ونگر و شیوه? بازی آرسنال دانست.

فرانسِسک در فصل 07-2006، تجارب بسیاری کسب کرد. او که به جمع بازیکنان اصلی تیم آرسنال پیوسته بود، در همه? بازی‌های لیگ انگلستان حضور داست و در مجموع با 13 پاس گل به عنوان دومین بهترین پاسور لیگ معرفی شد. او در این فصل جوایز و عنوان‌های متعددی دزیافت کرد که از آن جمله می‌توان به جایزه? روزنامه? ایتالیایی توتو اِسپرت (Toto Sport) (که هر سال به بازیکن برتر سال داده می‌شود)، جایزه? بازیکن برتر ماه ژانویه و عنوان بهترین بازیکن فصل آرسنال، اشاره کرد به علاوه، سِسک نامزد کسب عنوان‌های بهترین بازیکن دنیا و بهترین بازیکن جوان دنیا بود اما هردوی این جوایز به کرسیتیانو رونالدو اهدا شد.

فصل 08-2007، با مسائل پیش بینی نشده برای باشگاه آرسنال و فرانسِسک آغاز شد. ابتدا دیوید دین، معاون رئیس باشگاه آرسنال و در ادامه تیری آنری، بهترین گلزن تاریخ آرسنال، این باشگاه را ترک کردند. حتی آرسن ونگر هم قصد ترک آرسنال را داشت. در نبود تیری آنری و با وجود شرایط یاد شده، فرانسِسک فابرگاس، مهمترین و کلیدی‌ترین بازیکن تیم آرسنال بود و بر این اساس، تصمیم به رهبری کامل این تیم جوان گرفت. سِسک با زدن گل‌ها و دادن پاس گلهای زیاد، و نیز انجام بازی‌های درخشان، این موضوع را به اثبات رساند. او در ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر به عنوان بازیکن برتر آرسنال و به علاوه در ماه سپتامبر به عنوان بازیکن برتر ماه لیگ انگلستان انتخاب شد. سِسک در لیگ قهرمانان اروپا نیز برای آرسنال درخشید و با گلی که در بازی یک چهارم نهایی به تیم آث میلان زد، کیفیت بازی خود را به همگان نشان داد.

پیوستن به تیم بارسلونا

مذاکرات طولانی بارسا و آرسنال بالاخره نتیجه داد و فابرگاس با گذشتن از خیر 4/4 میلیون پوند دستمزد، با قراردادی 35 میلیون پوندی راهی بارسلونا شد تا به هم تیمی هایش در در تیم ملی اسپانیا بپیوندد.

قرارداد فابرگاس با بارسلونا تا سال 2016 منعقد شده و برای آزاد سازی این قرارداد مبلغ 200 میلیون یورو تعیین شده‌است.

سسک فابرگاس پیراهن شماره 4 بارسلونا را به تن دارد.

پیوستن به تیم ملی اسپانیا

تیم جوانان

فرانسِسک فابرگاس در سال 2003، در بازی‌های جام جهانی زیر 17 سال که در کشور فنلاند جریان داشت، برای تیم ملی جوانان اسپانیا به میدان رفت. تیم اسپانیا در دیدار نهایی مغلوب تیم محبوب برزیل شد ولی این موضوع از ارزش‌های سِسک کم نکرد. او با این که به عنوان هافبک در میدان حضور داشت، بهترین گلزن این تورنمنت شناخته شد و جایزه? بهترین بازیکن تورنمنت را هم از آن خود کرد. تیم زیر 17 سال اسپانیا به همراه فرانسِسک، در جام 2004 اروپا نیز شرکت کرد ولی باز هم در بازی نهایی شکست خورد. سِسک به عنوان بازیکن طلایی این تورنمنت انتخاب شد.

سبک بازی

فابرگاس برای پیشرفت به آرسنال آورده شد. نقش اصلی او هافبک مرکزی بود ولی با مصدومیت های پاتریک ویرا،گیلبرتو سیلوا و ادو به تیم اصلی آورده شد. همچون اینیستا، فابرگاس کار خود را به عنوان هافبک دفاعی آغاز کرد ولی توانایی تسلط برتوپ، پاس دهی

خیلی زود فابرگاس در تیم اصلی جای افتاد، او معمولاً به عنوان بازیساز به کار برده می شد و به خاطر پاس های تحسین می شد. با وجود سن کم فابرگاس به خاطر نبوغ، خلاقیت، فضاسازی و بلوغ تحسین می شد. در آرسنال بیشترین عنصر خلاق تیم فابرگاس بود. و در طول فصل 07-2006 16 پاس گل داد. از فصل 07-2006 تا 11-2010 فابرگاس بیشترین موقعیت ایجاد گل رادر بین لیگ های انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان ایجاد کرد.

در آرسنال فابرگاس مسئولیت خلق فضا، زدن کرنر و ضربات آزاد و پنالتی ها را داشت. در فصول اولیه در آرسنال و مشکلات فراوانی که آرسنال در سال های اول حضور او داشت، فابرگاس موقعیت خیلی کمی برای گل زنی پیدا می کرد. ولی در فصل 08-2007 او مشکل گلزنی اش را با 11 گل در 16 بازی حل کرد و آرسن ونگر مشکل عدم گزنی او را به خاطر مشکلات روحی و مشکل روانی دانست و با این گل زدن فابرگاس با میشل پلاتینی، هافبکی که گل زنی فراوانی داشت، مقایسه شد.

یکی از نگرانی های که در مورد فابرگاس وجود داشت، بازی بسیار برای تیم بود که این نگرانی را به وجود می آورد که دچار مصدمویت شود. با این نگرانی ها کمتر به کار گرفته شد و مصدومیتش در آرسنال به این موضوع کمک کرد.




تاریخ : چهارشنبه 92/12/28 | 9:38 صبح | نویسنده : sajjad | نظر

جرارد پیکه برنابئو (زاده? 2 فوریه 1987 در بارسلونا) فوتبالیست اسپانیایی که در نقش مدافع میانی برای تیم باشگاه فوتبال بارسلونا بازی می‌کند. وی سومین نفری است که مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را دو سال پیاپی با دو تیم گوناگون به دست آورده‌است.

پیکه همچنین برای تیم ملی اسپانیا نیز 13 بازی ملی انجام داده‌است و 4 گل به ثمر رسانده‌است.

زندگی شخصی

پیکه در خانواده ای کاتالان بزرگ شد.پدر او ، خوان ، تاجر و مادرش ، مونتسرات ، مدیر یک بیمارستان معتبر صدمات ستون فقرات بودند.او برادر کوچکتری به نام مارک دارد.پدر بزرگش، آمادور برنابئو ، معاون سابق مدیریت بارسلونا بود.[1] او در جریان مسابقات جام جهانی فوتبال 2010 در آفریقا با خواننده معروف کلمبیا شکیرا ملاقات کرد. شکیرا در 29 مارس 2011 رابطه‌شان را رسماً تایید کرد، با قرار دادن عکسی از آن دو با این عنوان : «تقدیم به تو آفتاب من» به زبان اسپانیایی.

در 22 ژانویه? 2013 اولین فرزند آن‌ها به نام «میلان» به‌دنیا آمد.[2]




تاریخ : چهارشنبه 92/12/28 | 9:27 صبح | نویسنده : sajjad | نظر

در آخرین برنامه نود سال 92 چه‌گذشت؟


سرانجام آخرین دوشنبه سال فرارسید تا در هفته‌ای که کمترین اتفاق در فوتبال ایران رخ داده بود علاقه‌مندان به نود آخرین برنامه سال خود را ببینند. تجربه برنامه آخر سال دو سال پیش که با حضور 3 کمدین معروف ایرانی‌ همراه بود موجب شد تا همه منتظر یک نود جذاب باشند.


همانطور هم که فردوسی‌پور از هفته قبل خبر داده بود نود این هفته قرار بود با سورپرایز‌هایی همراه باشد که طبق پیش‌بینی‌ها بخش مهمی از این سورپرایزها به حضور سینمایی‌ها در برنامه نود اختصاص داشت و در پایان اگرچه برنامه آنگونه که فردوسی‌پور می‌خواست نشد او برای «آب شدن یخ» مهمان‌هایش متوصل به رامبد جوان هم شد اما حاشیه‌های جذابی هم ایجاد شد که دیدن و خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش تابناک، سوال پیامکی این هفته نود با توجه به پایان سال به عملکرد این برنامه اختصاص داشت و فردوسی‌پور از مردم خواسته بود با انتخاب گزینه‌های «بلی»، «خیر» رضایت خود را نسبت به عملکرد برنامه نود در سال 1392 اعلام کنند.

پخش چهار دیدار نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا که هفته گذشته برگزار شد تنها بخش فوتبالی نود شب گذشته بود. خلاصه بازی‌های استقلال و الریان، فولاد و الفتح، تراکتورسازی و لخویا و سرانجام سپاهان و الاهلال در این بخش پخش شد و با پخش بخش اول گزارش «فوتبال ایرانی» فردوسی‌پور به سراغ مهمان خود رفت.

بخش نخست «فوتبال ایرانی» به حواشی گفت‌وگوی بهمن‌ماه نود با سید حسن خمینی و خولیو ولاسکو اختصاص داشت و بعد از آن فردوسی‌پور در استودیو با کیانوش عیاری کارگردان برجسته سینما وتلوزیون منتظر مردم بود.

گفت‌وگوی فردوسی‌پور و عیاری البته چندان جذاب دنبال نشد و قطع پیاپی حرف‌های عیاری و سوال‌های بعضا نامناسبی که از او پرسیده شد در کنار شخصیت جدی کارگردان اهوازی که سابقه دروازه‌بانی در تیم خلیج فارس لیگ اهواز را در جوانی داشت موجب شد تا گفت‌وگوی این دو با ریتم مناسبی دنبال نشود.

عیاری گفت که در جوانی در لیگ اهواز و در تیم خلیج فارس بازی می‌کرده و در یک فصل با دریافت 19 گل در هشت یا نه بازی ضعیف‌ترین عملکرد را در میان دروازه‌بان‌های اهوازی داشته. او از تاثیر صعود ایران به جام‌جهانی فرانسه در فیلم بودن یا نبودن گفت و با اعتماد به نفس گفت که ایران در برزیل با کسب هفت امتیاز پس از تساوی با آرژانتین و پیروزی برابر نیجریه و بووسنی به عنوان سرگروه به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

بخش پایانی صحبت‌های عیاری و فردوسی‌پور حول محور کمپین هنرمندان در حمایت از مرزبان‌های ربوده شده گذشت و رضا کیانیان هم پشت خط برنامه آمد و از کمبود هفتصدهزار امضا برای این کمپین سخن گفت و از بینندگان برنامه خواست تا پایان برنامه به این کمپین بپیوندند. جالب اینجاست که در پایان برنامه بیش از نهصدهزار نفر به این کمپین پیوستند تا بار دیگر کیانیان روی خط برنامه بیاید و از مردم تشکر کند.

در ادامه سایت www.tpm.ir هم به عنوان کمپین "سربازان ایرانی را آزاد کنید" برای امضای ایرانیان اعلام شد.

با پخش قسمت دوم «فوتبال ایرانی» که به حواشی گفت‌وگوی فردوسی‌پور و پروین که چند ماه پیش برگزار شد اختصاص داشت فردوسی‌پور با پخش قسمتی از سری جدید سریال پایتخت از مهمان‌های ویژه خود رونمایی کرد. محسن تنابنده و احمد مهرانفر که به چهره‌های خسته مهمان برنامه نود شده بودند.

بخش نخست گفت‌وگوی این دو و فردوسی‌پور چنان غیر جذاب پیگیری شد که فردوسی‌پور برای «آب شدن یخ» آن‌ها رامبد جوان را که در همان لحظه سر صحنه فیلم‌برداری بود را پای گفت‌وگوی تلفنی برنامه کشاند تا اندکی بر حرارت این بخش بیفزاید.

مهمان‌های برنامه هم برای اینکه نشان دهند یخشان باز شده شروع کردند به شوخی با فردوسی‌پور که در این میان دیالوگ‌های جالبی رد و بدل شد. از گیر دادن به استودیوی برنامه تا درآمد فردوسی‌پور از صدا و سیما و وقتی که عادل از پاسخ دادن به آن طفره رفت تنابنده از او پرسید «چطور هرکسی اینجا میاد ازش این سوال را می‌پرسید ؟»

اما علی‌رغم شوخی‌های تنابنده، مهرانفر در اکثر مواقع خیلی جدی به سوالات پاسخ می‌داد. او در بخشی از برنامه خطاب به فردوسی‌پور گفت: «تو پرسپولیسی هستی. من خودم در یک سفر از زیر زبانت کشیدم». حتی تذکر فردوسی‌پور در بخش بعدی گفت‌وگو به مهرانفر برای اعتراف به اینکه این حرف‌ها را برای شوخی به زبان‌ آورده و صحت ندارد هم افاقه نکرد .

تنابنده هم با اشاره به سابقه چند مسابقه فوتبالی که با فردوسی‌پور بازی کرده بود اعلام کرد: « مردم عزیز اگرچه اینجا خیلی خودش را عادل نشان می دهد در فوتبال خیلی خشن است و خیلی هم جر می زند.»

تنابنده که اعتراف کرده بود یک استقلالی دو آتشه است و از یک خانواده کاملا استقلالی است در بخشی از گفت‌وگو خاطره فوتبالی جالبی را بیان کرد: «بازی ایران و قطر بود و مادرم میهمان دعوت کرده بود و در اواسط بازی من از کوره در رفتم و شروع به فحش دادن به قطری ها کردم و در همان لحظه بود که میهمانان ما از جایشان بلند شده و منزل ما را ترک کردند.»

در خلال گفت وگو با این دو بازیگر سریال پایتخت فردوسی‌پور با امیرحسین حاجی‌زاده، نابغه نونهال اردبیلی که پخش فیلم‌هایش از نود موجب شد تا در زمان رویانیان پرسپولیس ادعا کند که یک قرارداد 10 ساله با او امضا کرده به گفت‌وگو نشست.

کوچک‌ترین مهمان برنامه نود در خصوص قرارداد پرسپولیس گفت: هیچ اقدامی برای وی از سوی این باشگاه نشده و پولی نیز دریافت نکرده است.

حاجی زاده عنوان کرد که طرفدار رئال ماردید است و از باشگاه های داخلی نیز پرسپولیس را برمی گزیند. این بازیکن نه ساله اردبیلی در بخش‌های مختلفی از گفت وگوی خود از علاقه شدیدش به علی دایی سخن گفت.

در خلال همه این گفت‌وگوها آیتم‌های جالبی مثل سوتی‌های سال فردوسی‌پور، طنز نود، مراحل ساخت دکور و گزیده‌ای از ایران نود پخش شد.

پس از پخش گزارشی از چالش‌های فوتبال اران در سال 92 و گزیده ای از برنامه‌های سال 92 و همین طور گزارش لیگ یک محمد رویانیان مهمان تلفنی برنامه نود شد. وی در مورد قرارداد امیرحسین حاجی زاده گفت: برای بستن قرارداد دو بار به اردبیل رفتیم، قرارداد 10 ساله را بدین نحو بستیم که 3 سال آن را طبق قانون سازمان لیگ و 7 سال دیگر را بصورت محضری و با رضایت خانواده اش، تا بتواند با حمایت پرسپولیس به فوتبال خود ادامه دهد.

برای فرستادن این نوجوان به اروپا اقداماتی انجام دادیم و این اقدامات به جاهایی هم رسیده است. البته ما نسبت به این نوجوان کم کاری کردیم و با خانواده این کودک تماس گرفتیم و قرار شد جلسه ای با ما داشته باشند و در مورد امیرحسین حاجی زاده صحبت هایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اینکه قرارداد وی 10 ساله اعلام شد باور کنید قصد رسانه ای کردن این موضوع را نداشتیم. وی در مورد برنامه نود گفت: برنامه نود خیلی خوب است و صداقت و صراحت شما (فردوسی پور) باعث موفقیت این برنامه شده است.

گزارش کوتاهی از قهرمانی تیم فوتسال دبیری تبریز در لیگ فوتسال پخش شد.

مثل سال گذشته سوال آخرین برنامه نود به میزان رضایت مردم از این برنامه در سال گذشته اختصاص داشت که 96 درصد از مخاطبان این برنامه ، رای اعتماد مجدد به آن دادند.

آخرین برنامه نود سال 92 ساعت 2:37 بامداد سه شنبه 27 اسفند به پایان رسید و برنامه بعدی روز پنج‌شنبه 14 فروردین ماه 93 روی آنتن خواهد رفت.

 




تاریخ : سه شنبه 92/12/27 | 7:41 عصر | نویسنده : sajjad | نظر

سرخیو بوسکتس بورگو (متولد 16 ژوئیه 1988) بازیکن فوتبال اهل اسپانیا می‌باشد که برای باشگاه فوتبال بارسلونا و تیم ملی فوتبال اسپانیا در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند. پدر او هم کارلس بوسکتس دروازه‌بان سابق بارسا بوده است.

او در ژوئیه 2008 در 20 سالگی به باشگاه بارسلونا پیوست و با نمایشی خوب در مدت یک سال به تیم ملی اسپانیا دعوت شد.

رده باشگاهی

Sergio Busquets.jpg

بوسکتس در شهر سابادل در بارسلونا در کاتالانیا به دنیا آمد.او در سال 2005 به عضویت باشگاه جوانان بارسلونا در آمد و طی 26 بازی که انجام داد 7 گل به ثمر رساند.دو سال بعد او وارد تیم ب باشگاه بارسلونا شد و زیر نظر جوزپ گواردیولا شروع به کار کرد و در این تیم در 32 بازی که انجام داد 1 گل به ثمر رساند در همین فصل در شروع به کارش به عنوان بازیکن تعویضی در جام کاتالانیا به میدان آمد.

در تاریخ 13 سپتامبر 2008 او در تیم اول بارسلونا در بازی مقابل راسینگ سانتاندر 90 دقیقه بازی کرد که آن بازی 1-1 مساوی به پایان رسید.در 22 اکتبر 2008 در بازی‌های جام باشگاه‌های اروپا در مقابل اف سی بازل یک گل از پنج گل تیمش را به ثمر رساند.او در 22 دسامبر 2008 قراردادی با قیمت 80 میلیون یورو تا سال 2013 با بارسلونا امضا کرد.

در 7 مارس 2009 او اولین گل خود را در لالیگا مقابل اتلتیک بیلبائو به ثمر رساند.

رده ملی

او در11 اکتبر 2008 برای بازی در تیم زیر 21 سال اسپانیا دعوت شد. در رقابت‌های جام قهرمانی زیر 21 سال اروپا در اولین بازی در مقابل سوییس در دقیقه 17 گلی را به ثمر رساند اما بازی در نهایت 2 بر 1 به سود سوییس پایان یافت.

او توسط وینسنته دل بوسکه برای بازی در جام جهانی 2010 انتخاب شد و در پستی بازی کرد که مارکوس سنا در جام ملت‌های اروپا بازی می‌کرد.

افتخارات

باشگاهی

ملی




تاریخ : سه شنبه 92/12/27 | 11:10 صبح | نویسنده : sajjad | نظر

  • تپل خان
  • فور باکس
  • بک لینک
  • آرزوی سفر