سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ

طراحی سایت

ابزار وبلاگ

مرداد 93 - دنیای فوتبال
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابزار وبلاگ

 

پایان عصر کاسیاس با حضور ناواس

 

کیلور ناواس

کیلور ناواس

عصر تیکی-تاکا دقیقاً کی به پایان رسید؟ زمانی که اسپانیا در فینال جام کنفدراسیون‌ها شکست خورد؟ وقتی که بایرن مونیخ در نیمه-نهایی 13-2012 بارسلونا را از هم گسیخت؟ شاید پایان دیگری وجود داشته باشد که حتی از پایان تیکی-تاکا نیز نمادین‌تر است – ایکر کاسیاس و از دست دادن جایگاه خود به عنوان دروازه‌بان اول برای باشگاه و تیم ملی.

همانگونه که آلمان ثابت کرد، ساختن یک تیم برنده، 14 سال زمان می‌برد. لحظه آغاز رنسانس پسا-یورو 2000 کاملاً مشخص و واضح است. اما آغاز عروج اسپانیا به قله فوتبال دنیا اینگونه مشخص نیست. شاید یک آغاز نمادین برای آن، فصل 99-1998 باشد، زمانی که کسی به نام ایکر کاسیاس فرناندز اولین بازی رسمی خود را برای تیم اصلی رئال مادرید انجام داد. از فصل بعد از آن، که وی چند روز بعد از تولد 19 سالگی‌اش در فینال چمپیونز لیگ به میدان رفت، کاسیاس تقریباً پای ثابت همیشگی باشگاه و تیم ملی بوده است.

این انحصار پست گواردامـِتا [به اسپانیایی: دروازه‌بان] در آخرین فصل خوزه مورینیو در مادرید به پایان رسید و کارلو آنچلوتی نیز دیگو لوپز را به عنوان گزینه اول خود در لیگ انتخاب کرد. حال به نظر می‌رسد کیلور ناواس از لوانته در ازای 10 میلیون یورو به رئال مادرید خواهد پیوست [8 میلیون یورو مبلغ پرداختی به لوانته برای انتقال، 2 میلیون یورو مبلغ پرداختی به ناواس هنگام امضای قرارداد].

کاسیاس در 33 سالگی هنوز یک دروازه‌بان میان‌سال است اما 14 سال در قله بودن مطمئناً کار خود را خواهد کرد و اثر خود را خواهد گذاشت، حتی اگر این اثر بیش‌تر ذهنی باشد تا فیزیکی. شاید په‌په رینا در آخرین بازی اسپانیا در جام جهانی دستکش به دست کرد اما شکی وجود ندارد که داوید ده خیا آینده ملی است. مردی که کاسیاس را از تیم مادریدی بیرون نگه داشته، حتی در ترکیب 23 نفره تیم ملی حاضر نبود.

همه روزه شایعات زیادی از علاقه باشگاه‌های بزرگ برای جذب کاپیتان اسپانیا می‌شنویم، بنابراین آنقدرها بعید نیست که شاهد رفتن کاسیاس باشیم. یک شخصیت متواضع و شاخص در دنیای فوتبال با 156 بازی ملی لایق این نیست که دوران پایانی فوتبال‌ش را بر روی نیمکت بگذراند. طی دو دوره کهکشانی‌ها و هر آنچه در بین آن‌ها رخ داده، هوادار کهنه رئال تنها عنصر ثابت بوده است.

گزارش شده بود که دیگو لوپز به عنوان بخشی از پیشنهاد برای جیمز رودریگز به موناکو ارائه شد اما او ترجیح داد که در مادرید بماند. راضی بودن رئال به ماندن شماره 1 وقت خود به علاوه آمدن قریب الوقوع ناواس، همه و همه اشاره به فصلی بر روی نیمکت ذخیره‌ها برای کاسیاس دارد. همانگونه که کارلو آنچلوتی گفت: "من در آغاز فصل تصمیم خواهم گرفت که چه کسی دروازه‌بان اصلی خواهد بود. ایکر در همان سطح بقیه کار خود را آغاز خواهد کرد." این رأی اعتماد بزرگی به ایکر نیست.

اما خرید جدید چطور؟ تمامی نشانه‌ها خبر از دروازه‌بانی باکیفیت دارد که آماده است تا از تیمی متوسط در لالیگا به سطح بعدی رفته و به قهرمانان اروپا بپیوندد. وی در 37 بازی در فصل 14-2013 فقط 39 گل دریافت کرد، تنها یک گل بیش‌تر از رئال در کل فصل، و با لوانته در رده دهم قرار گرفت. اگرچه ممکن است عملکرد فوق العاده‌اش در جام جهانی در تشدید علاقه رئال نقشی موثر داشته، اما احتمالاً بازیکن سابق آلباسته از زمان پایان فصل 14-2013 زیر نظر رئال بوده است.

وی در جام جهانی توانست 3 بار بهترین بازیکن میدان شود، در 5 بازی تنها 2 گل دریافت کرد، دروازه خود را برابر ایتالیا، انگلستان و هلند بسته نگه داشت و ضربه پنالتی‌ای که باعث صعود تیم‌ش به یک‌چهارم-نهایی می‌شد را از رقیب گرفت.

ناواس تا کنون از تعطیلات خود در کاستاریکا خداحافظی‌هایش را انجام داده است. انتظار داشته باشید که وی را در هفته اول برابر کوردوبا ببینید نه آن مرد متواضع اهل جنوب مادرید. متأسفانه، تمامی چیزهای خوب روزی باید تمام شوند.




تاریخ : دوشنبه 93/5/13 | 12:35 عصر | نویسنده : sajjad | نظر

جواد نکونام با اوساسونا قرارداد دو ساله بست

 

جواد نکونام

جواد نکونام

رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند که جواد نکونام روز چهارشنبه در دیدار دوستانه اوساسونا مقابل اتلتیک بیلبائو پیراهن این تیم را بر تن خواهد کرد.

باشگاه اوساسونا بازگشت هافبک تیم ملی فوتبال ایران به پامپلونا پس از دو سال غیبت را تأیید کرد. نکونام که در جام‌جهانی 2014 برزیل برای ایران بازی کرد در پامپلونا حاضر شد و قراردادی دوساله با باشگاه سابقش امضا کرد.

این هافبک ایرانی که امسال 34 ساله می‌شود تمایل خود را برای پیوستن به اوساسونا در ماه می نشان داد و در جولای با این باشگاه به توافق رسید.




تاریخ : دوشنبه 93/5/13 | 12:31 عصر | نویسنده : sajjad | نظر


  • تپل خان
  • فور باکس
  • بک لینک
  • آرزوی سفر